Returnering & Reklamation
Har du spørgsmål til din ordre, retur, reklamation eller levering?
Hos Jacobsen Møbler gør vi vores bedste for at give dig en god oplevelse – både før, under og efter dit køb. Her på siden finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om reklamation, forkerte varer, retur og levering.
Fortrydelsesret hos Jacobsen Møbler
Har du fortrudt dit køb og ønsker at returnere en vare?
Bare rolig – her får du et nemt overblik over, hvordan du gør:
14 dages fortrydelsesret
Som online kunde har du 14 dage til at fortryde dit køb. Fristen starter den dag, du modtager dine varer.
For at benytte din fortrydelsesret skal du blot sende en mail til [email protected]
eller klikke på linket herunder for at starte din returnering:
OBS: Du kan ikke blot nægte modtagelse af pakken uden at give os besked.
Hvis du undlader at afhente din pakke, opkræves et gebyr på 69 kr.
Sådan returnerer du varen
Når du har givet os besked om, at du ønsker at returnere en vare, har du 14 dage til at sende den retur.
-
Du betaler selv for returfragten
-
Retur med vores GLS-label koster 69 kr. pr. pakke. Du betaler via vores returlabel-portal, når du opretter returneringen.
-
Pak varen forsvarligt, så den ikke tager skade under transport – og brug klar tape.
- Varen skal være ubrugt og i original emballage. Skriv ikke direkte på den originale emballage.
-
Sæt returlabelen oven på den oprindelige fragtlabel, hvis det kan lade sig gøre.
- Tæpper skal pakkes i deres originale tæppeposer og lukkes forsvarligt.
Brug klar tape til lukningen – vi godtager ikke tæppeposer, der er lukket med gaffatape.
Vi refunderer ikke varer, der har været monteret, installeret eller hvor emballagen mangler.
Hvis varen er taget i brug, beskadiget eller uden emballage, kan der blive fratrukket en eventuel værdiforringelse ved tilbagebetaling.
Start returnering - klik her
Returnering af store varer
Er din ordre leveret med Brink, BFT eller vores egne biler?
Så kontakt vores kundeservice [email protected]– de hjælper dig med:
-
Pris og løsning på returfragt
-
Aftale afhentning ved kantsten
-
Mulighed for hjælp til ud-/nedbæring (mod tillæg)
Fragten fratrækkes det beløb der står til refundering.
Bemærk: Returfragten vurderes individuelt, men kan være op til 3.000 kr.
Returadresse:
Jacobsen Møbler Aabenraa
Bergensvej 1
6230 Rødekro
Vigtigt: Vi modtager ikke returvarer i butikken eller sendt til pakkeshops/posthuse.
Returvarer skal sendes med omdeling – enten med GLS eller en fragtmand.
Vi har desværre ikke mulighed for at tage imod returvarer, der afleveres personligt.
Start returnering - klik her
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
-
Vi tilbagebetaler senest 14 hverdage efter, at vi har modtaget og registreret varen på lager.
-
Vi kan tilbageholde pengene, indtil vi har modtaget varen retur – eller har fået dokumentation for, at den er sendt.
Tilbagebetalingen sker til samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet, og vi opkræver ingen gebyrer for tilbageførslen.
Det er godt at vide:
-
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, som svarer til værdiforringelsen.
- Vi refunderer alle betalinger, inkl. leveringsomkostninger for standardlevering.
-
Har du valgt en dyrere leveringsform, refunderes kun beløbet for den billigste mulighed.
-
Hvis emballagen er beskadiget eller mangler, betragtes varen ikke længere som ny.
Derfor vil der blive fratrukket en værdiforringelse ved returnering – ofte op til 40 % af nyprisen, afhængigt af varens stand.
Vi ikke kan videresælge varen som ny, hvis emballagen ikke er intakt.
Refundering af din retur varer:
Det kan tage op til 14 dage, før du kan se pengene på din konto – men vi er som regel hurtigere.
Her kan du se, hvordan processen typisk forløber:
Trin for trin:
- Dag 1: Du afleverer din returpakke hos fragtfirmaet
- Dag 2–4: Pakken bliver håndteret i fragtfirmaets sorteringscenter og sendt videre til os
- Dag 5–8: Returvaren ankommer til vores lager og gennemgår returkontrol
- Dag 8–12: Hvis alt ser fint ud, sendes sagen videre til vores bogholderi
- Dag 12–14: Refunderingen gennemføres, og du får en mail, når pengene er på vej
-
Det tager normalt 2-5 bankdage før beløbet er synligt på din konto.
I yderste sjældne tilfælde kan det tage op til 10 bankdage, det kommer an på hvilken betalingsmetode og bank.
Ombytning
Har du fået bestilt en forkert vare?
Ingen problem – vi hjælper dig godt videre.
Sådan gør du:
-
Bestil den nye vare, du ønsker, direkte på vores webshop.
-
Send den oprindelige vare retur til os.
-
Når vi har modtaget den retur, refunderer vi beløbet til det samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet.
Vil du købe en returlabel hos os?
Start returnering - klik her
Hvordan må du prøve varen?
Du må gerne pakke varen ud og kigge nærmere på den – ligesom du ville gøre i en fysisk butik.
Det må du gerne:
Men vær opmærksom på:
Hvis varen bruges mere, end det er nødvendigt for at vurdere den, kan den miste værdi.
Vi kan i så fald fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen, fx hvis:
- Varen er taget i brug
- Der mangler mærker
- Den ikke længere kan sælges som ny
Hvis varen ikke længere har nogen handelsværdi, refunderer vi ikke købsprisen, men kun eventuelle fragtomkostninger.
Husk at gemme din postkvittering samt track & trace-nummer.
Har vi sendt en forkert vare?
Det sker ikke ofte – men hvis du har modtaget noget andet, end du har bestilt, så hjælper vi dig hurtigt og nemt med at få det rette produkt. Her kan du læse, hvad du skal gøre.
Send os en mail på [email protected] med:
Så sender vi dig en returlabel på mail, som du nemt selv kan printe.
Når vi har modtaget den forkerte vare retur hos os, sender vi den rigtige vare afsted til dig – selvfølgelig så hurtigt som muligt.
Start returnering - klik her
Reklamation hos Jacobsen Møbler
Hos Jacobsen Møbler handler du som forbruger selvfølgelig med reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret, hvis din vare har en fejl eller mangel. For at vi kan behandle sagen korrekt og vurdere problemet, skal varen returneres til os.
Hvis du oplever en fejl på din vare, så kontakt os meget gerne – vi står klar til at hjælpe.
Skriv til os på: [email protected]
For at vi kan hjælpe dig så hurtigt som muligt, beder vi dig om at sende følgende i din mail:
- Dit ordrenummer
- Kort beskrivelse af problemet
- Billeder af fejlen samt af hele produktet
- Hvis det drejer sig om en lampe, så noter også PO-nummeret (det finder du typisk i bunden af lampen)
Når vi har modtaget din mail, opretter vi en sag hos producenten. De vender som regel tilbage inden for 3–5 hverdage, hvorefter vi kontakter dig med en opdatering.
Varen sendes til:
Jacobsen Møbler Aabenraa ApS
Bergensvej 1
6230 Rødekro
Reklamationen skal være berettiget – det vil sige, at fejlen ikke må skyldes forkert brug, manglende vedligeholdelse eller anden uhensigtsmæssig håndtering. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, betragtes det altid som rettidigt.
Hvis reklamationen godkendes, dækker vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.
Du kan enten få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et nedslag i prisen – alt afhænger af den konkrete situation.
Husk blot at gemme din kvittering for forsendelsen.
Hvis varen ikke fejler noget alligevel
Vi tager alle reklamationer alvorligt og tester naturligvis varen grundigt. Men hvis vi ikke kan finde den fejl, du har beskrevet, gælder særlige vilkår – dem kan du læse mere om her.
Hvis du returnerer en vare, fordi du oplever en fejl eller defekt, som vi efterfølgende ikke kan konstatere, tester vi produktet for at være helt sikre.
I de tilfælde, hvor vi ikke finder nogen fejl, sender vi varen retur til dig.
Der vil desuden blive opkrævet et test- og håndteringsgebyr på 190 kr. pr. påbegyndt halve time (inkl. moms), baseret på den tid vi har brugt på fejlsøgningen.
Har du spørgsmål?
Vores kundeservice er klar til at hjælpe dig.
Skriv til os på: [email protected]
Du kan kontakte os mandag-fredag kl. 10.00-15.00.
Vi ser frem til at hjælpe dig!
Jacobsen Møbler
